Mások életében te vagy a főhős: adj vért!

A Magyar Vöröskereszt 2005-ben indította el az Országos Felsőoktatási Véradóversenyt, ami a véradás egy fontos pillére, hiszen a fiatalokból lesznek később a rendszeres és elkötelezett véradók. A program 10. évfordulójára egy igazán ütős kampánnyal készültünk, amelyet 2016-ban a Kreatív Prizma zsűrije, "Az év PR megoldása" címmel jutalmazott.

Filmelőzetesnek álcázott filmeket forgattunk, és az egyiket kiküldtünk a média képviselőinek mint az új magyar fantasy-akciófilm mozi előzetese.

A médiumok “Itt a magyar Éhezők viadala” jellegű főcímekkel hozták le az anyagot.​ Mint például az Index:

Az újságírói lelkesedés kíváncsisággal párosult: miként tarthatták az alkotók titokban egy új magyar film forgatását? Ugyanakkor az előzetes minősége hihetővé tette, hogy valós filmről van szó. A rengeteg média megjelenéssel jelentős PR értéket értünk el, ami megalapozta a közönség kíváncsiságát.

Néhány órával később lerántottuk a leplet jóindulatú médiacsínyünkről, és publikáltuk az előzetes teljes verzióját: “Mások életében te vagy a főhős. Adj vért!”

Ekkor debütált, a másik filmelőzetes, “Az Iskola” címmel.

A filmelőzetesek mozikban és tévében is futottak, célcsoportreleváns filmek előtt. Míg a főiskolákon posztereket helyeztünk ki.

A kampány jelentős PR értéket hozott, de ami ennél is fontosabb: 36 egyetem és főiskola jelentkezett a tizedik Felsőoktatási Véradóversenyre, az első szemeszterben 124 véradás volt a sulikban, 5460 diák adott vért, közülük 1359-en először.

Társügynökség: WELL PR
Produkciós cég: Mark&Merit
Rendező: Lóth Balázs
Operatőr: Nagy Bálint


Vissza